Kütahya’da 19. yüzyılın başında durgunlaşan çini ve seramik üretimi 19. yüzyılın ikinci yarısından itibaren yeniden canlanmış günlük ihtiyaçlara dönük üretim yapıldığı için seramik üretimi kesintisiz olarak günümüze kadar devam etmiştir.20. Yüzyılın ilk yarısında 1.Ulusal Mimarlık Akımı’nın da etkisiyle daha çok çini imal edilmiştir. Bahsi geçen dönemde çini süsleme programı gerçekleştirilen yapılardan bazıları İstanbul Sultan Reşad Türbesi,İstanbul Hubyar Mescidi, İstanbul Büyük Postane, Büyük Ada, Bostancı Vapur İskeleleri, Şehzade Abdülmecid Efendi Köşkü’dür.
Bursa, İznik, Kütahya gibi önemli üretim merkezleri dışında Anadolu’da Diyarbakır,Çanakkale ve Tokat’ta seramik üretiminin varlığı bilinmektedir.
Günümüzde öncelikli olarak Kütahya, İznik ve İstanbul’da çini ve seramik üretimi devam etmektedir. Üretimin teknik ve estetik olarak geliştirilmesi için üniversite, atölyeler ve sivil toplum kuruluşlarının işbirliği ile geleneksel Türk seramik sanatının hak ettiği yere ulaşağına inanmaktayız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder